Mijn foto
Eindhoven, Noord-Brabant, Netherlands
18 september 2006 vertrokken naar Australie, Nieuw Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand. En kom 7 Augustus weer lekker terug naar Eindhoven!

zaterdag 14 juli 2007

300ste Reisdag!

Ik ga vanavond maar tracteren op Heineken om dit heugelijke feit te vieren! Joehoe!!
Gisterenavond aangekomen in Thailand, ben nu in Hat yai in het zuiden van het land. Het bevalt me hier wel, weer een stuk goedkoper dan maleisie. En leuke "biermeisjes" die steeds je bier komt bijvullen met het flesje wat voor je neus op tafel staat. Hier word je gedwongen lui te worden! Maar even terugvertellen vanaf mijn laatste post uit Surabaya.
Aangekomen in Kuala Lumpur s'avonds laat, vliegtuig had vertraging. Maar ik werd netjes voor mijn deur van het guesthouse afgezet. En wat voor een guesthouse! Lee mun was de eigenaar, een contactgestoorde chinees. Overal aan de muren waren plakselwerkjes geplakt. Het was eigenlijk gewoon een grote verdieping met dunne wandjes geplaatst. Op mijn kamer zaten allemaal kleine ijzeren plaatjes op de muur, kon niet echt thuisbrengen waar ze voor dienden. Na het lezen van de huisregels wer het me duidelijk dat wanneer je gaatjes in de muur maakt je een volgende keer niet meer te gast kon zijn daar! Oftewel mensen maken "peepholes" om gezellig naar de onderbroek van de buurvrouw of man te kijken! Lang leven de ijzeren plaatjes, en jammer dat ik geen mooie buurvrouw had!
Ook kwamen er elke 15 min een prostituee en haar klant binnnen om even een kamer te gebruiken, zij gaven het handdoekje weer netjes aan Lee mun na gedane zaken! Verder was er ook een indische jongen op vakantie waarmee ik samen nog een dag de stad ben ingegaan. Hij verdiende nu in Singapore geld voor zijn familie in India.
Na de petronas tower, batu caves en Tv-tower ben ik met de jungle train naar Taman Negara gegaan, midden in de nacht om 4uur in een dorpje aangekomen en he die nacht met een canadees stel daar een kamer gedeeld. Bleek heel leuk volk te zijn, en heb ik alle dagen in het park mee doorgebracht. We hebben een vleermuis-grot gedaan, door de vleermuizen stront kruipend en klauterend jezelf in het zweet werken. Tof! Gezweet heb ik in die jungle, niet normaal, ik wist niet dat je echt uit al je porieen kon zweten! nog een trek in mijn eentje gelopen naar een van de toppen daar voor de mooie foto's!
Vanuit de jungle ben ik weer verder met de trein naar Kota Barou gegaan, om de volgende dag met de speedbood naar het kleine eiland van de Perhantian eilanden te gaan.
Mooi eiland waar je goedkoop kan duiken, Zat in een zeer simpel hutje, tevens het goedkoopste van het eiland. Meest smerige wc's en douches maar ach. Ik had uitzicht op de zee en een muggennet!
Ik heb 2 duiken gemaakt, 1e was een soort van rots midden in de zee, wel geinig maar niet speciaal, vooral niet omdat mijn bril steeds volliep en te weinig gewichten had. En ik zag bijna meer andere duikers dan vis. Er waren op de zelfde plek 7 boten met duikers.
Duik 2 was wel super vet, mijn eerste "wreck" dive, een duik naar een scheepswrak dat in 2000 gezonken was, je kon door het ruim zwemmen en er zwom heel veel vis, lionfish, baracuda, mega grote pufferfish en ik weet al niet meer wat nog meer. De volgende dag heb ik een snorkel trip gedaan, bijna net zo leuk, had ook gewichten en wetsuit van duikschool kunnen lenen. En had mijn lekkende bril omgeruild voor een nieuwe goede van de duikschool.
Tijdens het snorkelen zagen we turtles, black tip sharks (s'avond maar haai gegeten van de bbq) en hele mooie koraal formaties waar je onderdoor kon zwemmen. Als toetjes op de laatste lokatie kwamen we een grote school van wel 20 humphead parrot fish tegen, zijn vissen van wel 1 meter lang en van boven tot onder nog eens een halve meter, ik kon met mijn gewichten als enige naar beneden duiken tot een meter of 8 om naast ze mee te zwemmen. Dit was echt mega vet. Mijn laatste nacht op t eiland hebben we gevierd met wat leuk volk, 2 amerikanen hadden een koffer vol met alcohol meegenomen.
Nu staat Thailand te wachten, heb er zin in mijn laatste 3 weken ga ik er vol van genieten!
Tot de volgende keer!
kusje Thijs

Petronas Twin.
Lee Mun in de lift bij vertrek.
In de longtail naar Taman Negara
met Sofia en Brian uit Ottwa Canada
.
terug van de "bat-cave".
Tot in de bilnaad.
Eerste interessante mensen uit
UK en Simone uit A'dam.
Geko in mijn hutje (30cm)
Sharktail.
Deze sunrise was misschien nog mooier met een kater en zonder contactlenzen!

Geen opmerkingen: