Mijn foto
Eindhoven, Noord-Brabant, Netherlands
18 september 2006 vertrokken naar Australie, Nieuw Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand. En kom 7 Augustus weer lekker terug naar Eindhoven!

maandag 16 april 2007

Pasen op North Stradbroke Island

Vorig weekend had ik 4 dagen vrij van de enveloppen! Ik had me uitgechekt bij t hostel en voor maandagavond weer mijn kamer gereserveerd. Ze verklaarde me voor gek in het hostel, aangezien ik zonder reservering naar t eiland ging. Aangezien eastern(pasen) het drukste weekend was, voorspelde ze me dat alles vol zou zitten! Deze hulpvaardige hostelmedewerker (NOT) kon ook geen andere optie voor mij verzinnen, dan nog 3 dagen op mijn 3 bij 3 hostel kamer te blijven met de pasen! Vol goede moed en superblij met mijn nieuwe tentje(voor een prikkie gekocht van Marco) vertok ik met de trein naar de kust. Daar aangekomen raak ik aan de praat met een ozzie echtpaar, zij vertellen mij hoe geweldig wel niet t eiland is, maar dat een plekje zoeken moeilijk wordt. Met nog meer goede moed loop ik de eerste camping op. Als t niks word kan ik altijd nog wildkamperen! Kom aan bij de receptie, nee geen plek, ook niet voor een kleine tent! Balen, blijf nog ff kletsen, en opeens komt hij aanzetten met een plaats waarvoor de mensen die gereserveerd hadden niet zijn komen opdagen! Mijn plek, de laatste van het eiland! Super! Heb een bijzonder weekend gehad, en was de halve tijd te vinden bij de buren. Rudi en Inge en 4 kids, Rudi kwam oorspronkelijk uit Amstelveen maar woonde al 30 jaar in Australie. Ze nodigde me s' avonds meteen uit om met hun te eten en de volgende dag (1e paasdag) mee paaseieren te eten. Heel leuk, ik werd deelgenoot van een echte australische pasen. Heel veel snoep en chocolade eitjes! Dat gekookte eitje van ons mam miste ik wel moet ik zeggen. Ik heb flink rondgewandeld over t eiland, mooie foto's gemaakt van de helder blauwe "Coral Sea"! De laatste dag heb ik mijn buren meegeholpen hun "opgeslagen kamp" mee af te breken en mijn backpack weer ingepakt. Met mijn baggage ben ik uiteindelijk van "Point Lookout" naar Amity gelopen 10km over t strand. Best zwaar, maar super mooi! Ook een mooi gezicht om al die "Ozzies" met hun dikke 4x4 op het strand te zien, iedereen zijn eigen territorium. Het was een lekker weekend om ff uit de drukke stad te ontsnappen. Ook een nieuwe ervaring om echt alleen te zijn. Dan denk je er pas aan dat wanneer je alleen bent het misschien ook handig is om een boek mee te nemen om te lezen! Wel grappig dat je veel sneller contact met mensen krijgt, mensen komen naar je toe om een praatje te maken.

Geen opmerkingen: