Mijn foto
Eindhoven, Noord-Brabant, Netherlands
18 september 2006 vertrokken naar Australie, Nieuw Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand. En kom 7 Augustus weer lekker terug naar Eindhoven!

dinsdag 12 juni 2007

Darwin

Aangekomen in de noordelijkste stad van Austalie, tevens mijn laatste plek van Australie! Aangezien ik donderdag naar Bali vlieg, door de timor zee over te steken. Darwin is een groot dorp, er wonen maar 70.000 mensen. En heel veel aboriginals, heel vreemd om te zien dat die aan de kust in de bosjes hun "plek" hebben. Ze lopen wat rond als zwervers, maar zitten wel met een kampvuurtje hun eten op te warmen en komen wel gewoon in de grote shopping mall om een cdtje te kopen. Het beeld wat je hebt van bush mensen die op een didiridoo zitten te blazen en nu te zien waar ze nu toe zijn gedwongen om een bepaald leven te leiden in de westerse cultuur is erg maf. Dat is denk ik nog wel het vreemdste aan dit land. Mensen die 30 jaar geleden nog totaal als natuurmensen in de bush leefden, die nu in een westerse maatschappij leven en totaal geen aansluiting vinden.

De dag dat ik aankwam heb ik samen met Rianne doorgebracht, die hier aan het bijkomen was van alle outback tours. We hebben samen met haar tour-mates aan het bier gezeten, de dag erna moest ik tot 14.00 bijkomen van mijn kater. Niet normaal, fosters beer is troep.
Gister ben ik nog naar het Nortern-Territory Museum geweest. En daarna heerlijk aan het strand gelegen, en savonds heb ik op een heel mooi plekje in darwin een prachtige film gezien in een openlucht bioscoop. Super mooi, onder de sterren film kijken. Echt een plaza-futura sfeertje in Australie! Film tip : Titel vd Film: Namesake
Vandaag voor 70 dollar! Mijn laatste rommel naar Sint-Oedenrode gestuurd, zodat ik mijn carwash pakje ook nog in Eindhoven aankan als ik daar een auto wil wassen. :-)
Nou, mijn volgende post zal vanuit Indonesie komen, ik heb net via de telefoon(met 2 sec vertraging in de lijn!!) mijn reservering gemaakt voor mijn eerste kamer in Kuta Beach, Mimpi Bungalows voor 100.000Rp dat is iets van 8 euro per nacht! Tot de volgende keer!!
Thijs
















Typische hostel keuken.



































"Deckchair cinema"













Sweetheart de croc van 700kg
http://herbertonss.eq.edu.au/landofoz/judedwin.htm

















Een authentieke plaat uit het NT Museum over de nieuwe wetten tijdens de stijd tussen abo's en engelsen.














Een aboriginal vrouw doet haar was in de zee.



















Rustiek Darwin.

Geen opmerkingen: