Mijn foto
Eindhoven, Noord-Brabant, Netherlands
18 september 2006 vertrokken naar Australie, Nieuw Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand. En kom 7 Augustus weer lekker terug naar Eindhoven!

zondag 24 juni 2007

Indonesie

Een hele andere wereld die ik binnen ben gevlogen! Ik voel me hier op en top toerist. Heerlijk goedkoop, maar met mijn budget...moet ik regelmatig op de "bargain hard" methode onderhandelen.
Na in Denpasar Airport te zijn aangekomen vorige week donderdag ben ik bij "Mimpi Bungalows" neergestreken in Kuta beach. Het surf mecca van Bali, rare wereld waar je voor 30.000RP = US$ 3,- een koffie bij de starbucks drinkt en voor hetzelfde geld een motor huurt voor heel de dag! Raaarrr
Je ruikt hier dat je in Indonesie bent, toen ik mijn eerste stap uit het vliegtuig zette rook ik alle luchten van eten en kruiden.
Na de volgende dag vanuit Kuta een scooter te hebben gehuurd en wat rondgetuft te hebben en wat tempels te hebben bewonderd ben ik de volgende dag richting de gili eilanden bij Lombok gegaan. Vijf uur op een trage roestige ferry, dan door lombok , wat veel armer is dan Bali naar Bangsal om met een klein motorbootje naar Gili Trawangan te gaan. Op deze trip ontmoet ik een leuk stel uit Nijmegen op hun huwelijksreis, Marion en Sjoerd.
De Gili eilanden zijn echt de eilanden waar ik altijd al naartoe wilde, je weet wel uit de vakantiefolder, wit zand, mega blaus water, koraal, schilpadden, lekker eten, en omdat er geen politie op die eilanden is, worden er overal paddo's en wiet verkocht. Waar ik maar niet aan ben begonnen, wie weet wat voor paddestoel je nu weer naar binnen werkt. Ik heb 6 nachten bij Aldi homestay geslapen bij "Eri" een heel aardige jongen van 39 uit Sumatra, ik heb hem 2 van mijn oude HenM t-shirts gegeven en mijn Australische telefoon. Ik kreeg zijn t-shirt beter dan de mijne! Geinig, ik kon met hem gezellig ouwehoeren zonder dat hij iets wilde verkopen. Alle mensen hier beginnen een leuk gesprekje, maar voeg of laat willen ze allemaal iets verkopen. Top 4:
1.Transport
2. Massage
3.Eten
4. Tours
Na heerlijuk bij een local food tentje te hebben gegeten ben ik aan de diaree geraakt, voelde me een dag flink beroert maar na wat zakjes O.R.S gaat het nu best. Laat zeggen: Heb het onder controle!
Gisteravond teruggekomen van Gili, ben nu terug op Bali in Ubud, heel veel kunst hier en een Monkey Forrest met langstaart Makaken.
Morgen vertrek ik naar Lovina, ligt aan de noordkust op Bali, ga vanuit daar als het goed is naar Surabaya op Java. Vanuit daar wil ik snel naar Kualu Lumpur vliegen in Maleisie, want de tijd vliegt, heb nog maar 5 weken voor Maleisie en Thailand!
Tot de volgende keer maar weer, bellen naar nederland is erg duur en smsjes ontvang ik op mijn nl nummer maar terug smsen doe ik niet want dat kost me klauwen met geld. Internet is hier de oplossing!

Groetjes, Thijs.
Elephant Cave, ergens onderweg op mijn scooter.
Rijstveld.
Op motorbootje met Marion en Sjoerd.
Uitzicht naar voren op Gili.
Uitzicht naar rechts op Gili.
Op de ferry terug naar Bali samen met twee Japanners een uit tokyo en een uit Osaka.
Net een vluchtelingenboot waar je wel karaoke kan zingen!! (heb een filmpje)











Deze aap had vlooien aan zijn balzak.

Geen opmerkingen: