Mijn foto
Eindhoven, Noord-Brabant, Netherlands
18 september 2006 vertrokken naar Australie, Nieuw Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand. En kom 7 Augustus weer lekker terug naar Eindhoven!

vrijdag 8 juni 2007

Duiktrip Lady Musgrave Island.

Na in Bargara wat van de onderwaterwereld van Australie gezien te hebben had ik toch niet echt een voldaan gevoel. Dit was toch niet echt het Great Barrier Reef, waarvoor ik vooral hiernaar toe ben gegaan. Ik wil een tropische eiland met schilpadden en wit zand!!!
Dus ik heb mijn Australische rekening maar tot de bodem uitgemolken, en een cruise geboekt op mijn laatste dag. http://www.lmcruises.com.au/en/enhome.htm
Dus dinsdag 5 Juni om 5.40 wordt ik voor mijn hotel opgepikt door een busje en na een hobbelritje van 1,5 uur komen we aan in "town of 1770" vanaf hier vertrekken boten naar de zuidelijkste eilanden(coral cay's) van het Great Barrier Reef. Na een misselijkmakende boottocht van weer eens 1.5 uur zijn we aangekomen bij het Tropiche witte eiland met het turqoise blauwe water! Hoehee!! Alleen jammer dat het mega hard regend :-( En het compleet bewolkt is! Gelukkig is het onderwater te doen vandaag!
Ik doe mee met de 2 duiken die geplant staan, eerste duik is 14 meter diep en de andere 7 meter. We zijn met een groepje van 7 mensen de eerste keer en 4 de tweede. Na 10 minuten onderwater zien we al de eerste zeeschildpad. Hij kwam recht op ons af zwemmen. Zo vet en heerlijk rustig om door het water te zweven en alles moois voorbij komt. Zoveel verschillende koralen en nog meer verschillende soorten vissen. Echt een topper was de grote school kleine visjes waar ik 'doorheen' zwom en ze allemaal van kleur veranderde, van blauw naar groen naar roze. Super.
Tussen de twee duiken in heb ik nog even kunnen snorkelen naast de boot. Hier heb ik in 15 minuten mijn fotorolletje volgeschoten met mooie dingen. Zie hieronder.
Hier kwam ik nog twee schildpadden tegen en nu was ik wat vlugger om er eentje achterna te zwemmen. Vet. Nemo het clownvisje in zijn anemoon en geinige parrotfish kwm ik tegen. Super, super vet! Tussendoor lekker gegeten van het buffet in de boot.
Om 20.00 ben ik terug in Bundaberg en moet ik tot 3.30 wachten tot mijn bus terug naar Brisbane komt. Heb gezelschap van een indier met hartklachten en een Canadees die van organisch eten houd. Vrij uitgeput kom ik "thuis" om
12.30 in een regenachtig Brisbane.
Folder v Duiktrip.
t eiland gezien van de boot.
prachtbeest.
ander prachtbeest.

1 opmerking:

Cathelijn Thijssen zei

Wat heb jij het geweldig gehad! Super leuk om je verhaal te lezen. Heb je nog plannen voor je weekje Darwin? Of ga je je bezinnen op je reis door Indonesie, het zal er wel heel anders zijn! veel plezier, genieten! Liefs kus Cathelijn